• Magyar
  • Román

Concurs de gătit gulyás - Regulament și înscriere

2017-06-01 16:59
Zilele HUNGARIKUM - Sibiu / Nagyszeben / Hermannstadt – 1 iulie 2017

Intrarea în Muzeul Satului – ora 8,00 poarta principală. Se va intra în mod organizat în grup, inclusiv cu autoturisme și în coloană pe traseul stabilit, cu maxim 20 km/h. Despachetarea din autoturisme va dura până la ora 9,30 după care toate autoturismele se vor scoate din muzeu în parcarea amenajată de la intrare. Împachetarea de după eveniment se va putea face începând cu orele 16. Vă rugăm să păstraţi curăţenia!

HN2016_online_5_b

ORGANIZARE ŞI REGULAMENT DESFĂŞURARE

- pentru buna desfășurare a evenimentului și evitarea neplăcerilor vă rugăm să respectați acest regulament -

Pentru buna desfăşurare, din punct de vedere igienic şi păstrarea curăţeniei vom pune la dispoziţia participanţilor coşuri de gunoi, saci menajeri şi vom amenaja locuri speciale pentru colectarea acestora. Vă rugăm să predaţi locaţiile şi spaţiile exact în starea iniţială.

Evenimentele oficiale se vor încheia la ora 18,00 pentru a putea respecta această oră vă rugăm să programaţi debarasarea spaţiilor maxim la orele 17.

ÎNSCRIERE ÎN CONCURS

CONCURSUL DE GĂTIT, DEGUSTAREA ŞI DESERVIREA MUSAFIRILOR

La Concursul de Gătit Gulyás din acest an se pot înscrie echipe formate din minim două (2) persoane.

ATENȚIE! Este foarte important ca cel puțin una dintre persoane să prezinte în dimineața evenimentului o adeverință de la medicul de familie ( sau specialist) că este aptă pentru a găti și a deservii public (Clinic sănătos). Totodată - valabil pentru echipele care aduc preparatele de acasă – este necesară demonstrarea provenienței produsului și a calității acesteia (mai ales în cazul cărnii: factură, bon fiscal și copie certificat veterinar).

NOU!

Începând cu acest an ne propunem să susținem producătorii și fermierii locali. La evenimentul din acest an vom invita un producător (bio) și fermieri locali care vor puna la dispoziția concurenților, contra cost, dar sub prețul pieței majoritatea produselor și ingredientelor necesare pentru gătitul gulyás-ului.

HN2016_online_4_b

Concursul, jurizarea şi premierea:

Concursul din acest an se va organiza pe două categorii distincte de concurenţi:

- PROFESIONIŞTI – aici se includ toate echipele care au câştigat premiul I. în anii precedenţi și doresc să se înscrie și în acest an, precum şi echipe ale unităţilor de deservire în domeniul turismului (restaurant, bistro, hotel, motel, etc.) şi

- AMATORI - unde pot concura persoanele (fizice, juridice) neincluse în prima categorie.

Înscrierile în concurs se pot face prin intermediul Formularului regăsit pe site-ul oficial www.Szeben.ro . Informații se pot cere prin e-mail: hid@szeben.ro sau telefonic la numerele: 0745.300234 – Levente (Sery), 0747.975921 – Gyöngyi și 0741.476390 – Emese. Numărul concurenților pe care putem să-i primim în concurs devine nelimitat începând cu acest an, prin amabilitatea conducerii CNM ASTRA, mulțumim.

PROGRAM

08:00: întâlnire în fața Muzeului în Aer Liber ASTRA, poarta unu la Pavilionul Multicultural apoi intrare organizată în muzeu

08.00 – 09.00: Organziare logistică (predare/primire locuri, mese, scaune, lemne)

09.00 – 10.00: deschidere, start concurs, aprinderea focurilor

10.00 – 14.00: gătit efectiv, timp în care se vor organiza diferite evenimente culturale, pentru copii și distractive

14.00 – 14.30: predarea porțiilor cître juriu

14.00 – 15.00: jurizare

15.30 – 16.00: decernarea premiilor

16:00 - 18.00: program liber și debarasare, părăsirea muzeului

HN2016_online_8_b

- Oficial, concursul de gătit începe la ora 9,00 (în intervalul 8,00-9,00 se vor derula operaţiunile logistice de organizare a spaţiilor, locurilor de gătit, predarea-primirea vetrelor, meselor, etc.) şi durează până la ora 14,00. În intervalul 14,00-14,30 farfuriile destinate jurizării trebuie depuse pe masa juraţilor.

- Fiecare echipă, pe lângă numele afişat va primi şi un număr de concurs cu ajutorul căruia vom identifica echipa câştigătoare după jurizare.

- Pentru jurizare fiecare echipă va extrage o literă, cu aceasta va participa în faţa juraţilor. Juriul nu va cunoaşte asocierea literă-număr, identificarea şi asocierea se va face doar în momentul premierii.

- Juriul se va pronunţa exclusiv pe baza prezentării şi gustului din farfuriile prezentate şi va juriza concurenţi “LITERE”.

- În momentul premierii juriul va pronunţa litera, asocierea cu numerele, deci cu echipele se va face de către cele două persoane responsabile de concurs desemnate să coordoneze concursul.

- Porţiile alocate juriului vor fi servite în farfurii identice, depuse exclusiv de voluntarii organizatorilor (cu alte cuvinte nu persoanele concurente se deplasează la masa juriului!). Porţia concurentă poate fi însoţită de pâinea concurentului sau/şi murături restul fiind asigurat de organizator (farfurii, linguri, furculiţe, polonice, şerveţele, etc.).

- La premiere preşedintele juriului enunţă litera, persoanele responsabile de concurs asociază această literă cu numărul iar echipa în cauză trebuie să se identifice cu dublura literei primite în momentul extragerii acesteia din urnă, la începutul concursului. Astfel, în afară de persoanele responsabile de concurs toată lumea, public, concurenţi, inclusiv juriul vor afla doar în momentul premierii echipele câştigătoare.

- În lipsa prezentării dublurii literei enunţate premiile se reportează la următorii clasaţi.

DESERVIREA MUSAFIRILOR:

- Până la ora 14,00 nu se oferă gulyas publicului larg, va fi permisă doar degustarea cu linguriţe speciale

- După ce porţiile concurente ajung pe masa juriului (14,00-14,30), când organizatorii dau liber la degustare se poate servi publicul larg (prieteni, vecini, cunoscuţi, invitaţi, turişti, vizitatori, etc.).

- Vă rugăm respectuos ca, în afara membrilor echipei toate persoanele să fie servite pe baza prezentării unor Vouchere asigurate DOAR de organizator, pentru a putea fi derulată acţiunea în condiţii cât mai civilizate.

- Fiecare echipă concurentă, indiferent de cantitatea gătită este rugată să ofere spre degustare minimum 10 porţii, respectând regula „contra Voucher”

- Peste cele 10 porții oferite donație organizatorului fiecare porţie se va „deconta” integral la sfârşitul evenimentului la organizator.

- Vor beneficia de Vouchere inclusiv invitaţii organizatorilor (dansatori, animatori, meşteri populari, invitaţi, etc.).

- Vizitatorii, turiştii vor putea intra în posesia Voucherelor contra unei donaţii (donaţie propusă 10 lei) într-un loc special amenajat.

- La solicitarea Voucherelor persoanele vor putea alege ceaunul din care vor dori să deguste (echipa - numărul).

- Fiecare persoană va primi de la organizatori pe lângă Vouchere farfurii speciale, termorezistente şi de unică folosinţă, lingură, pîine, şerveţele.

- Procurarea voucherelor se va putea face începând cu ora 12,00, dorim în acest fel să evităm aglomerările inutile şi neplăcerile aferente. 

ÎNSCRIERE ÎN CONCURS

Mulţumim pentru înţelegere şi colaborare.

Vă dorim mult succes în concurs şi poftă bună!

FB_promo_RO_b

Organizator: Asociaţia HÍD - Centrul Cultural Maghiar Sibiu (0745.300234, www.szeben.ro, hid@szeben.ro)

Partener principal: Complexul Naţional Muzeal ASTRA

Cu susținerea: Acţiune cofinanţată de Consiliul Local Sibiu şi Primăria Municipiului Sibiu, Consiliul Judeţean Sibiu, Consiliul Judeţean Covasna, Uniunea Democrată Maghiară din România prin Fundaţia Communitas, Fundația Bethlen Gábor și Ministerul Agriculturii - Departamentul de Stat Hungarikum din Ungaria.

 
 
 
Oldal teteje