• Magyar
  • Román

A nagyszebeni HÍD Egyesület 2%-al támogatja Hunort!

2018-02-23 08:32
ANAF 230 - 2% az adódból

2017-ben a nagyszebeni magyar közösségben, a HÍD Egyesület által szervezett eseményeken és gyermekműsorokon egyre gyakrabban jelent meg Melinda két gyermekével. A fiatal anyuka azért választotta Nagyszebent és ideköltözött Székeludvarhelyről , hogy Hunit kezelhesse.

Hunika_01_b

Az egyesület vezetősége úgy döntött, hogy a 2018-as évben befolyó 2%-os jövedelmét Hunor további ápolása támogatására fordítja.

Hunor egy rendellenesség következtében mozgásfejlődésben lemaradott. A kisfiú kezelése két és fél éve folyik, nagyon jó eredménnyel. Annak érdekében, hogy Hunor mihamarabb járni tudjon, az édesanya 2017 januárjában Hunorral és nagyobb testvérével együtt költöztek Nagyszebenbe, ahol még intenzívebb és személyreszabott terápiában részesül.

A Hunorral foglalkozó szakemberek és az édesanya véleménye szerint a fejlődés szemmel látható. A kitartó munka és a személyreszabott kezelés folyamatosan hozza gyümölcsét. Hunor már kezdte magát négykézlábra kinyomni, leülni, a legjobb úton halad afelé, hogy lábra álljon!

A kezelések (masszázsok és az idegrendszer serkentése) egy hónapban 2.700 lejbe kerülnek, emellett ott vannak még az albérlet költségei és a család fenntartása.

Ha segíteni szeretne Hunornak, adójának 2%-át irányítsa a nagyszebeni HÍD Egyesületnek!

Az egyesület a befolyt összeget, teljes mértékben Hunor támogatása érdekébe adományozza.

honlap-hunor_b

Ha ezen felül is támogatni szeretné Hunit a csíkszeredai Juventutti Alapítványon keresztül teheti ezt meg: https://juventutti.ro/portfolio-post/hunor/

Adójának 98%-át nem tudja Ön irányítani, de a 2%-ot nemes célra fordíthatja.

Ne habozzon, tegye meg!

Teendők:

- töltse ki a 2%-os formanyomtatványt az egyesület adataival:

Asociaţia Maghiarilor din Sibiu HÍD

CUI: 17915121

IBAN: RO82PIRB3400703738001000

* ha segítségre van szüksége írjon, hívjon: ciabotar_melinda@yahoo.com, 0745.488703

 D230_OPANAF_3695_2016-1_b

Román nyelven a teendőkről.

INSTRUCŢIUNI

privind completarea formularului 230 "Cerere privind destinaţia sumei reprezentând până la 2% din

impozitul anual pe veniturile din salarii şi din pensii" cod 14.13.04.13

I. Depunerea formularului

1. Formularul se completează şi se depune de către persoanele fizice care realizează venituri din salarii şi asimilate salariilor și/sau venituri din pensii, în următoarele situaţii:

a) au efectuat în anul de raportare cheltuieli pentru acordarea de burse private conform Legii nr.376/2004 privind bursele private, cu modificările ulterioare, şi solicită restituirea acestora;

b) optează pentru virarea unei sume reprezentând până la 2% din impozitul anual, pentru susţinerea entităţilor nonprofit care se înfiinţează şi funcţionează în condiţiile legii sau unităţilor de cult.

2. Termen de depunere

- anual, pentru fiecare an fiscal, până la data de 25 mai inclusiv a anului următor celui de realizare a venitului.

3. Organul fiscal central competent

Formularul se completează în două exemplare:

- originalul se depune la:

a) organul fiscal în a cărui rază teritorială contribuabilul are adresa unde îşi are domiciliul, potrivit legii, sau adresa unde locuieşte efectiv, în cazul în care aceasta este diferită de domiciliu, pentru persoanele fizice care au domiciliul fiscal în România;

b) organul fiscal central competent, potrivit legii, pentru administrarea contribuabililor persoane fizice, fără domiciliu fiscal în România.

- copia se păstrează de către contribuabil sau de către împuternicitul acestuia.

4. Modul de completare și depunere

4.1. Formularul se completează de către contribuabili sau de către împuterniciţii acestora, potrivit dispoziţiilor Legii nr.207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, înscriind cu majuscule, citeţ şi corect datele prevăzute de formular.

4.2. Persoanele fizice care au realizat venituri din salarii și venituri din pensii sau dispun asupra destinației sumei reprezentând până la 2% din impozitul anual pentru susținerea mai multor entități nonprofit / unități de cult, precum și pentru acordarea de burse private potrivit art.79, art.82 și art.102 din Codul fiscal, completează în mod corespunzător formularul “Anexă nr......la Cererea privind destinația sumei reprezentând până la 2% din impozitul anual pe veniturile din salarii și din pensii". În această situație, se completează corespunzător căsuțele prevăzute în formularul 230, cu numărul anexelor completate și depuse împreună cu acesta.

4.3. Cererea privind destinația sumei reprezentând până la 2% din impozitul anual pe veniturile din salarii și din pensii se depune, împreună cu anexele completate, dacă este cazul, în format hârtie, direct la registratura organului fiscal sau prin poştă, prin scrisoare recomandată, cu confirmare de primire.

4.4. Nu se depune formularul “Anexă nr......la Cererea privind destinația sumei reprezentând până la 2% din impozitul anual pe veniturile din salarii și din pensii", ulterior depunerii unui formular 230.

4.5. Formularul se pune gratuit la dispoziţia contribuabilului, la solicitarea acestuia.

4.6. Data depunerii formularului în format hârtie este data înregistrării acestuia la organul fiscal sau data depunerii la poştă, după caz.

4.7. Formularul poate fi depus şi prin mijloace electronice de transmitere la distanţă, potrivit legii.

II. Completarea formularului

1. Perioada de raportare

În rubrica "Anul" se înscrie anul pentru care se completează formularul, cu cifre arabe cu 4 caractere (de exemplu: 2017).

2. Secţiunea I "Date de identificare a contribuabilului"

2.1. În caseta "Cod numeric personal/Număr de identificare fiscală" se înscrie codul numeric personal al contribuabilului sau numărul de identificare fiscală atribuit de către Agenţia Naţională de Administrare Fiscală cu ocazia înregistrării fiscale, după caz, înscriindu-se cifrele cu aliniere la dreapta.

2.2. În rubricile "Nume" şi "Prenume" se înscriu numele şi prenumele contribuabilului.

2.3. Rubricile privind adresa se completează, după caz, cu datele privind adresa domiciliului fiscal al contribuabilului.

3. Secțiunea II “Date privind categoriile de venit pentru care se solicită 2% din impozitul anual"

Se bifează căsuţa corespunzătoare categoriei de venit realizat, după caz, pentru care se solicită 2 % din impozitul anual, pentru susținerea entităților nonprofit/unităților de cult și/sau pentru acordarea de burse private.

4. Secțiunea III “Destinaţia sumei reprezentând până la 2% din impozitul anual, potrivit art.79, art.82 alin.(6) și art.102 din Legea nr. 227/2015”

4.1. Bursa privată - căsuţa se bifează de către contribuabilii care au efectuat cheltuieli în cursul anului de raportare cu burse private în conformitate cu Legea nr. 376/2004, cu modificările ulterioare.

4.1.1. Contract nr./data - se înscriu numărul şi data contractului privind acordarea bursei private.

4.1.2. Sumă plătită - se înscrie suma plătită de contribuabil în cursul anului de raportare pentru bursa privată.

4.1.3. Documente de plată nr./data - se înscriu numărul şi data documentelor care atestă plata bursei private.

4.1.4. Contractul privind acordarea bursei private şi documentele care atestă plata bursei se prezintă în original şi în copie, organul fiscal păstrând copiile acestora după ce verifică conformitatea cu originalul. În cazul în care formularul se transmite prin poştă, documentele de mai sus se anexează în copie.

4.2. Susţinerea unei entităţi nonprofit/unităţi de cult - căsuţa se bifează de către contribuabilii care solicită virarea unei sume de până la 2% din impozitul anual pentru susţinerea entităţilor nonprofit sau a unităţilor de cult.

4.2.1. Denumire entitate nonprofit/unitate de cult - se înscrie de către contribuabil denumirea completă a entităţii nonprofit/unităţii de cult.

4.2.2. Cod de identificare fiscală a entităţii nonprofit/unităţii de cult - se înscrie de către contribuabil codul de identificare fiscală a entităţii nonprofit/unităţii de cult pentru care se solicită virarea sumei.

4.2.3. Cont bancar (IBAN) - se completează codul IBAN al contului bancar al entităţii nonprofit/unităţii de cult.

4.2.4. Sumă - se completează cu suma solicitată de contribuabil a fi virată în contul entităţii nonprofit/unităţii de cult.

4.2.5. În situaţia în care contribuabilul nu cunoaşte suma care poate fi virată, nu va completa rubrica "Suma", caz în care organul fiscal va calcula şi va vira suma admisă, conform legii.

4.2.6. Dacă suma solicitată a se vira către entitatea nonprofit/unitatea de cult, cumulată cu suma plătită pentru bursa privată, depăşeşte plafonul de 2% din impozitul anual, atunci suma totală luată în calcul este limitată la nivelul acestui plafon, având prioritate cheltuielile efectuate în cursul anului de raportare cu bursa privată.

5. Secțiunea IV “Date de identificare a împuternicitului”

5.1. Se completează numai în cazul în care direcționarea sumei reprezentând 2% din impozitul anual pentru susținerea entităților nonprofit/unităților de cult, precum și pentru acordarea de burse private se îndeplinește de către un împuternicit, potrivit Legii nr.207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare.

5.2. În caseta "Cod de identificare fiscală" se înscrie codul de identificare fiscală al împuternicitului, înscriindu-se cifrele cu aliniere la dreapta.

5.3. În rubrica "Nume, prenume/Denumire" se înscriu, după caz, denumirea sau numele şi prenumele împuternicitului.

5.4. Rubricile privind adresa se completează, după caz, cu datele privind adresa domiciliului fiscal al împuternicitului.

Formular, instrucțiuni de completare ANAF:

https://static.anaf.ro/static/10/Anaf/formulare/D230_OPANAF_3695_2016.pdf

 

 
 
 
Oldal teteje